Alcarràs organitza l'acte institucional del Dia Internacional de les Dones
06/03/2016
Alcarràs va celebrar dissabte a la nit l’acte institucional amb motiu del Dia Internacional de les Dones. El lloc escollit va ser el Centre Cultural Municipal Lo Casino. Núria Ribes, la primera dona presidenta de la Llar de Jubilats de la localitat, va ser la persona encarregada de pronunciar el tradicional manifest.
Durant la lectura, Ribes va voler deixar constància que cada dia més les dones guanyen posicions i càrrecs en la política, especialment en llocs estratègics i òrgans de decisió. Per aquest motiu, va animar als allí presents a evitar les reaccions masclistes davant els lideratges feministes i a transformar la realitat que estem vivint, "on les dones s’han de convertir en un subjecte actiu".
La companyia Teatre Nòmada va ser l’encarregada de posar el toc musical a la jornada, amb ‘Nachthexen, les bruixes de la nit’. Aquest musical, acústic i de petit format, està basat en la història real del regiment 588 de bombardeig nocturn de l’exèrcit rus, conegut com ‘Les Bruixes de la Nit’, un grup de dones que van resistir la invasió nazi durant la Segona Guerra Mundial, lluitant amb els seus avions.
Per dimarts, dia 8 de març, dia en que es commemora el Dia Internacional de les Dones, l’Associació 50 i Més organitzarà una xerrada de a Dona i el Món Rural, que impartirà Rosa Palau.
Cal recordar que la Biblioteca de la vila organitza fins el proper 11 de març una exposició amb el primer concurs fotogràfic ‘Leo Pedrico: Dona, Doneta, Donota’. La mostra està organitzada pel Grup de Dones de Lleida i el Departament de Cultura de la Generalitat.