Alcarràs reuneix a la junta de seguretat local
29/05/2013
En el darrer any les detencions han augmentat un 48,7% i els delictes han disminuït un 11,5% |
La Junta de Seguretat reunida avui dimecres. |
La Junta de Seguretat Local s’ha reunit avui a l’Ajuntament d’Alcarràs per analitzar les diferents dades relacionades amb la seguretat i continuar coordinant les estratègies a seguir. A la trobada hi han assistit l’alcalde, Miquel Serra, el delegat del Govern, Ramon Farré; la delegada d’Interior, Anna Miranda; així com els responsables dels cossos policials (Policia Local, Mossos d’Esquadra i Guàrdia Civil). Per part de l’Ajuntament també han estat presents els tinents d’alcalde, Jaume Bernis i Maite Codina; així com el regidor de CiU, Gerard Serra.
La reunió ha servit per fer balanç de les dades policials del darrer any, o sigui, de maig de 2012 al mes actual. En aquest sentit, s’ha informat que els delictes al municipi d’Alcarràs i el seu terme municipal han baixat un 11,5%. Pel que fa concretament als robatoris amb força el descens se situa en el 29,8%.
L'altra dada significativa ha estat l’augment del nivell resolució dels delictes, ja que les detencions policials en el darrer any han augmentat un 48,7%, passant de 39 a 58. Aquest increment indica la important tasca que s’està duent a terme en els darrers mesos a nivell policial, així com l’efectivitat de les investigacions.
L’alcalde d’Alcarràs, Miquel Serra, així ho ha volgut destacar i ha assenyalat que no abaixaran la guàrdia i continuaran centrant tots els esforços i més en seguir millorant dia a dia la seguretat d’Alcarràs i del seu terme municipal (un dels més extensos del Segrià). Miquel Serra ha remarcat també la important inversió en seguretat que l’Ajuntament ha dut a terme en els darrers dos anys i que ha contemplat, entre d’altres: instal·lació de càmeres de vigilància; contractació de dos agents per a la Policia Local –amb el sergent inclòs-; nova seu per a la Policia Local; increment del patrullatge a peu; o signatura de convenis amb el departament d’Interior per tal de compartir dades policials i agilitzar, a través d’un nou programa informàtic, que les denúncies presentades a les oficines de la Policia Local arribin a temps real als Mossos, guanyant temps i agilitat.
Respecte al descens de delictes i augment de les detencions, el delegat del Govern, Ramon Farré, ho ha explicat argumentant que han incrementat substancialment els controls de vehicles i persones per part de totes les forces de seguretat. En aquest sentit, ha dit que actualment els controls de vehicles en el darrer any que s’han efectuat a Alcarràs (accessos i terme municipal) donen una mitjana diària de 10 vehicles registrats per dia.
Pel que fa a les denuncies interposades per la Policia Local per infringir l’Ordenança de Civisme i Convivència (de l’any 2012) aquestes van sumar un total de 65. Beure alcohol a la via pública, orinar a la via pública, no depositar la brossa als contenidors i llençar-la en llocs no permesos o incompliment d’horaris o reparar vehicles a la via pública entre les infraccions més sancionades.