Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

El comerç alcarrassí es vesteix de cinema

Alcarràs vestirà de cinema els seus comerços i empreses de serveis des d’aquest 21 de febrer i fins al 6 de març gràcies al concurs ‘Especial Cinema’ que l’Acsa (Associació de Comerç i Serveis d’Alcarràs) ha convocat per celebrar el triomf a la Berlinale de Carla Simón, la pagesia i, per extensió, tots els pobles i viles del Baix Segrià amb la pel·lícula ‘Alcarràs’, que s’ha emportat l’Os d’Or i, de retruc, ha servit per donar a conèixer arreu del món el nom de la capital del Baix Segrià i la manera de treballar la terra de les dones i homes que han fet de la pagesia la seva feina amb esforç quotidià i compromís amb el territori. Des d’avui i fins al 6 de març vinent, totes les empreses i botigues dels sectors del comerç i els serveis d’Alcarràs que formen part de l’Acsa tenen l’opció de decorar aparadors, oficines, despatxos o qualsevol mena d’espai interior i participar en la votació popular que triarà els cinc finalistes del concurs. Entre aquests, un jurat especialitzat triarà els dos millors i el guanyador aconseguirà un premi en metàl·lic per realitzar inversions de millora a l’establiment. Entre les persones que participin en la votació popular que servirà per triar els cinc comerços millor decorats se sortejaran entrades VIP per l’estrena de la pel·lícula.

21/02/2022

Iolanda Gòdia, presidenta d’Acsa, ha valorat l’avinentesa del concurs mitjançant el record de tot el que la victòria a la Berlinale d’aquest 2022 suposa pel poble d’Alcarràs i el Baix Segrià i el comerç alcarrassí en particular: “aquest triomf d’una pel·lícula que porta per títol el nom del nostre poble ens ha fet creure encara molt més en el nostre poble i ens ha reubicat encara millor al mapa. De fet, ens ha donat una empenta per continuar i ens fa veure que també som importants. Amb el concurs, volem que aquest sentiment sigui comú entre totes i tots els nostres associats i associades i per això activem aquesta campanya, amb la qual convidem a tothom a vestir de cinema els seus negocis i establiments perquè aquest ímpetu que sentim ara es mantingui encara més. La pandèmia ens ha marcat molt i molt, però tenim ganes i energia i volem que l’èxit de la pel·lícula ens faci empoderar-nos molt més encara després de dos anys difícils per un sector que, ho vull dir, és estratègic”. Actualment, l’Acsa compta amb una setantena d’associats.

 

Un comerç d’avantguarda

Jordi Janés, l’alcalde d’Alcarràs, ha estat present a la roda de premsa per evidenciar el seu suport a una iniciativa “engrescadora” i a un sector “fonamental, perquè una vila sense comerç es converteix en una ciutat dormitori”. Alcarràs, i així ho ha recordat l’alcalde, “és centre de serveis d’una important àrea gràcies a l’empenta i l’esforç de totes les persones que cada dia aixequen les persianes dels seus negocis. Per les alcarrassines i els alcarrassins, disposar d’un comerç com el que tenim és tot un luxe del qual cal estar molt i molt orgullosos. En temps de rècord, els nostres comerciants s’han mobilitzat per oferir productes alimentaris vinculats a la pel·lícula ‘Alcarràs’ i fins i tot samarretes i dessuadores. Ara ho fan de nou amb aquest concurs i cal reconèixer el mèrit, l’esforç i la capacitat de reacció”, ha explicat.

 

Un triomf compartit

Des de l’Acsa, s’ha recordat que la victòria a Berlin de Carla Simón, el seu equip i la pel·lícula Alcarràs és un triomf del qual tothom s’ha de sentir orgullós perquè el film, a més a més de portar per títol el nom del poble, para d’una terra i una manera de viure que és comuna a moltes altres localitats del Baix Segrià i territoris veïns. “Ens apel·la a tothom i ens hem de sentir orgullosos. Per això, els comerciants i les empreses de serveis volem formar part i mostrar a tothom els productes de qualitat, el tracte de proximitat i la vocació de servei que podem oferir a qualsevol persona”, explica Iolanda Gòdia. Per participar en el concurs, cal només decorar l’aparador o qualsevol altre espai del negoci, fer una fotografia i enviar-la al correu info@alcarras.org. Un cop rebudes les imatges, els responsables d’Acsa les penjaran a la pàgina de l’entitat a Facebook perquè el públic pugui votar. Les cinc instantànies més votades seran les finalistes i un jurat especialitzat triarà les dues que consideri millors segons criteris com ara l’originalitat, el disseny, el grau de vinculació al setè art en general i al film ‘Alcarràs’ en particular i la qualitat artística. El negoci guanyador aconseguirà un premi en metàl·lic per realitzar inversions i el segon classificat, un sopar per a dues persones en un restaurant soci de l’Acsa. Entre les persones que votin les instantànies que considerin millors d’entre les que s’hagin penjat a la pàgina de Facebook d’Acsa se sortejaran entrades VIP per acudir a l’estrena de la pel·lícula ‘Alcarràs’.