El Ple d’Alcarràs aprova per unanimitat reforçar el pressupost d’aquest 2022 per adquirir un magatzem per la Brigada Municipal
18/02/2022
El suplement de crèdit ha estat aprovat de manera unànime i, així, un cop l’operació de compravenda finalitzi i es condicioni el nou equipament, la Brigada Municipal podrà deixar les seves actuals dependències, situades al polígon del Tossalet Roig. “Ara mateix, els operaris de la Brigada Municipal disposen d’una nau situada fora del nucli urbà, fet que genera una despesa addicional en temps i desplaçaments. A més a més, es tracta d’una nau que no és propietat de l’Ajuntament i paguem un lloguer de 1.089 euros que s’incrementa cada any en funció de l’IPC que, a Lleida i pel 2022, va quedar per sobre del 7%. La compra d’aquesta nau és una oportunitat que cal aprofitar, perquè aconseguim patrimoni, estalviem diners i, alhora, generem les condicions perquè la nostra Brigada Municipal presti un servei encara millor, explica l’alcalde, Jordi Janés. L’estratègia del consistori, recorda l’alcalde, passa per ubicar els diferents serveis a edificis de propietat municipal i evitar el pagament de quotes de lloguer: “és un dels nostres principis de gestió. Ho vam fer amb els Serveis Socials, que ara s’ubiquen a la recuperada Casa de l’Hereu, i ara ho farem amb la Brigada Municipal”.
Un equip de dotze persones
La Brigada Municipal d’Alcarràs compta amb un total de 12 professionals els quals s’encarreguen del manteniment general de la ciutat i desenvolupen també petites millores per les quals no es considera necessari comptar amb la col·laboració d’empreses externes. Es tracta, destaca Janés, d’un conjunt de professionals “molt especialitzats, motivats i imprescindibles per mantenir una localitat com la nostra, amb un terme municipal molt extens i prop de 10.000 habitants”, explica l’alcalde. El nou magatzem serà utilitzat també per part personal del servei de neteja municipal