El Ple d’Alcarràs limita a 30 km/h la velocitat màxima al nucli urbà
09/10/2020
Des de fa uns dies, a les entrades del poble, hi ha senyals que avisen del nou límit que ara es ratifica en sessió plenària. “El primer és la seguretat de les persones. Amb el creixement que ha experimentat la vila en els darrers anys, el volum de trànsit a determinats carrers ha crescut i hem pogut constatar que no és aconsellable permetre dins del casc urbà velocitats de fins a 50 km/h. Aquesta diferència de 20 km/h pot suposar en cas d’accident o atropellament la diferència entre un accident lleu o un d’altre de molt greus conseqüències i d’aquí aquest canvi”, explica Manel Ezquerra, alcalde d’Alcarràs. Per Jordi Janés, primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, el canvi situa la vila “en la línia de respecte al vianant que fonamenta la gestió dels vials urbans arreu”.
Aprovat el Pressupost del 2020
A banda, la sessió ha servit també per aprovar el Pressupost del 2020 de l’Ajuntament d’Alcarràs, un tràmit que, enguany, s’ha ajornat fins aquest darrer trimestre com a conseqüència de la pandèmia i que ha obligat a treballar fins a data d’avui amb el Pressupost 2019. Aquest ajornament involuntari queda així solucionat i permet encarar el proper exercici amb garanties plenes perquè el Pressupost avui aprovat actuarà com a pont entre el de 2019 –la vigència del qual s’havia prorrogat fins ara- i el del 2021, en el qual s’està treballant ja i que s’espera aprovar a principis del proper exercici. “Calia fer-ho i ho hem fet per evitar eventuals complicacions. És un pressupost pont que ens permetrà treballar fins que s’aprovin els comptes de 2021, en els quals ja treballem i que esperem aprovar, com a molt tard, durant el primer trimestre. L’any 2019 ho vam fer així però, malauradament, la situació de pandèmia ha generat enguany aquest retard”, explica l’alcalde Manel Ezquerra.
El Pressupost 2020 puja fins a 12.333.364 euros. D’aquesta quantitat,. Un 32,81% es destina a despeses de personal (4,04 milions en front dels 3,43 milions del 2019), un 34,35% a despesa en bens i serveis (4,23 milions a diferència dels 3,94 milions del 2019) i un 15,27% (1,88 milions enlloc dels 1,47 milions del 2019) a inversions. Dins l’apartat d’ingressos, els impostos indirectes (4,46 milions) suposen un 36,19%, les taxes i altres ingressos un 11,85% (1,46 milions) i les transferències corrents que es reben des d’altres administracions, un 23,11% (2,84 milions). El Pressupost ha estat aprovat amb els vots favorables dels regidors dels grups que integren l’equip de govern (Junts per Alcarràs i Sempre Alcarràs) i de la regidora del grup municipal del PSC. Els regidors del grup municipal d’ERC han votat en contra i el seu portaveu, Santi Pelegrí, ha estat convidat a abandonar el Ple desprès d’acusar per dues vegades a l’alcalde, Manel Ezquerra, de no haver-se “mirat” el Projecte de Pressupostos abans de la sessió plenària. Pelegrí ha acceptat la invitació i ha marxat.
Altres punts de l’Ordre del Dia
Igualment, el Ple d’aquest 8 d’octubre ha permès modificar l’ordenança de civisme per fixar l’obligatorietat per part dels particulars de diluir sempre amb aigua les miccions que, eventualment, puguin realitzar animals de companyia al seu càrrec a la via pública. Fins ara, era només obligatori recollir els excrements i, amb el canvi, es vol guanyar en salubritat i evitar la degradació del mobiliari urbà: “És un canvi important que s’havia de fer. L’espai urbà és de tothom. L’obligatorietat de recollir els excrements de les mascotes és quelcom que tothom entén ja com a imprescindible i, ara, volem anar un pas més enllà. Aconseguir-ho serà feina de tothom”, explica Jordi Janés, primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme.
La sessió plenària s’ha completat amb la comunicació al Ple de les darreres resolucions d’Alcaldia dictades per causa de l’activació del Pla d’Emergències Municipal per Motiu de la Pandèmia, l’acceptació de la delegació de competències de la consellera de Salut per imposar sancions per incompliment de mesures de prevenció i contenció de la Covid-19 i l’aprovació dels convenis marc de col·laboració entre el Servei Català de Trànsit i l’Ajuntament d’Alcarràs que permeten, entre d’altres qüestions, que sigui el Servei Català de Trànsit qui assumeixi la gestió i tramitació de les sancions imposades al terme municipal per agents de la Policia Local. A banda, la sessió de Ple d’aquest 8 d’octubre ha fet possible l’aprovació d’un seguit de resolucions sancionadores en matèria de gossos perillosos que han suposat la imposició de diverses multes a diferents particulars per un valor total de 12.954 euros.