Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Els municipis del Baix Segre demanen col·laboració per poder afrontar millor la campanya de la fruita

26/06/2024

Els municipis del Baix Segre demanen col·laboració per poder afrontar millor la campanya de la fruita
Imatge dels representants de diferents municipis del Baix Segre

A la roda de premsa, celebrada a Seròs, hi ha assistit representants de Seròs, Aitona, Massalcoreig, La Granja d’Escarp, Torres de Segre, Soses, Alcarràs i Lleida s’ha demanat, entre altres, equiparar la situació a la de la costa, on s’incrementen els recursos durant l’època d’estiu, ja que les poblacions pateixen un increment temporal de la població.

 

Els ajuntaments del Baix Segre i, també s’hi ha sumat Lleida, han dut a terme aquest matí una roda de premsa per demanar col·laboració i ajuda davant del creixement temporal de població durant els mesos d’estiu, coincidint amb la campanya de la fruita.

 

Les demandes i crítiques que s’han fet des dels diferents ajuntaments, són el retard en la resposta del SOC amb el personal dinamitzador, que fins a finals d’aquest mes no s’hagi publicat la convocatòria de subvencions per a la contractació de personal,  i que, alhora, hauria de venir acompanyat d’un reforç en personal de brigada i de neteja. Altrament, també es demana més metges durant la campanya.

 

Pel que fa a subvencions i ajuts, també es demana a la Diputació dupliqui la subvenció que dedica a la campanya agrària i que torni el nivell d’ajuts que es van donar durant la COVID pel que fa a serveis socials.

 

Sobre les qüestions relacionades amb habitatge es demana poder agilitzar i facilitar reformes de cases dels diferents municipis per tal de poder allotjar persones i evitar la sobreocupació de llars.  

 

Quant a qüestions burocràtiques com permisos de residència i de treball, entre altres, es demana poder facilitar la regularització de les persones que es troben en situació irregular per tal que puguin treballar.

 

Pel que fa a les qüestions relacionades amb la seguretat, des dels ajuntaments s’ha demanat a la conselleria d’Interior que doni resposta i es convoqui una Junta de Seguretat de tot el Baix Segre perquè es puguin tractar tots els temes relacionats amb les problemàtiques i dificultats que es generen durant aquests mesos.  També es demana més presència de seguretat i obrir l’oficina situada a Aitona i que no siguin els ajuntaments del Baix Segre els que hagin d’assumir aquesta despesa.

 

En relació amb això, els alcaldes i representants polítics dels diferents ajuntaments han volgut comparar la situació que hi ha amb els plans especials que es duen a terme durant els mesos d’estiu en poblacions costaneres i la situació que es viu durant la campanya de la fruita, que no té un pla especial, però que sí que comparteixen una qüestió principalment, un gran augment de persones vivint en els municipis durant determinats mesos de l’any. 

 

Imatge dels representants de diferents municipis del Baix Segre

arxivat sota: Agricultura, Alcaldia, Ajuntament