L’Ajuntament d’Alcarràs iniciarà una campanya per a la identificació i cens dels animals de companyia
26/02/2015
La Policia Local informarà veïns i propietaris de mascotes |
L’Ajuntament d’Alcarràs s’adhereix a la campanya iniciada pel Cos d’Agents Rurals per conscienciar els propietaris d’animals de companyia de l’obligatorietat de censar i xipar-los. Hem de tenir present la recent problemàtica de gossos ensalvatgits que ataquen les explotacions ramaderes del poble. Per això, aquesta campanya s’adreçarà tant als animals que tenim a les cases com aquells que es troben en les torres o masos que hi ha pel terme.
A la vegada es treballarà pel foment de la tinença responsable d’aquests animals, recordant les obligacions cíviques que comporta la tinença d’aquests animals dins d’un nucli urbà (recollida d’excrements, animals lligats, sorolls...).
La Policia Local portarà a terme la campanya, repartint díptics informatius on es busca conscienciar als propietaris de gossos i d’altres mascotes que cal seguir unes normes.
En aquesta campanya també hi col·labora el Centre Veterinari d’Alcarràs oferint descomptes als veïns i veïnes d’Alcarràs durant els mesos de març i abril per txipar i esterilitzar els animals.
També es volen combatre els abandonaments d'aquestes mascotes sensibilitzant la ciutadania i recordant que tenir un animal de companyia és una responsabilitat