L'equip de govern crearà 2 noves places d'agent per a implantar una unitat de policia de proximitat
12/12/2013
Amb l'objectiu de continuar adaptant la plantilla de la Policia Local a la realitat poblacional actual |
L’equip de Govern de l’Ajuntament d’Alcarràs implantarà un servei de policia de proximitat a la Vila per tal de continuar amb l’adaptació d’aquest servei davant l’increment de població dels darrers anys.
Una de les noves places d’agent ja va ser aprovada en el ple del passat mes de novembre, i està previst que en els propers mesos surtin les dues a concurs públic. L’alcalde, Miquel Serra, assenyala que es tracta no solament d’adaptar la plantilla de la Policia Local a la nova realitat poblacional d’Alcarràs (que ha duplicat la seva població en els darrers anys passant dels 5.000 als gairebé 10.000 habitants), sinó també seguir incrementat la professionalitat d’aquest cos amb nous agents formats a l’Escola de Policia de Catalunya.
En els primers dos anys de l’actual mandat, l’equip de govern ha reforçat notablement la plantilla de la Policia Local, que passarà dels 12 als 15 agents. De fet, actualment compta amb 13 agents després de la incorporació d’un sergent –procedent dels Mossos d’Esquadra- al capdavant d’aquest cos policial.
Aquest increment de la plantilla permetrà implantar un servei de policia de proximitat, una de les propostes sorgides de la Comissió d’Avaluació de la Seguretat i el Civisme (CAS) que conformen entitats veïnals, Ajuntament i Policia Local. La filosofia d’aquest servei és la d’estar a prop dels veïns i veïnes a peu de carrer, captar les seves demandes i resoldre ‘in situ’ possibles problemes que puguin sorgir en el dia a dia. Aquest servei es caracteritza per patrullar a peu i estar en permanent contacte amb els veïns.
Per una altra banda, i amb l’objectiu d’adaptar el servei a les noves tecnologies, es crearà a la pàgina web de l’Ajuntament d’Alcarràs la ‘Bústia de la Policia Local’, un formulari i/o correu electrònic a través del qual els ciutadans podran enviar aquells suggeriments, comentaris i demandes no urgents als agents.
Cal recordar que en els darrers dos anys s’han implantat altres mesures que han contribuït a millorar aquest servei, com l’estrena d’unes noves dependències de la Policia Local –ubicades a l’antic edifici municipal on hi havia l’Oficina del Departament d'Agricultura i Ramaderia-, l’augment dels patrullatges tant amb vehicles com a peu, entre d’altres. Així mateix, també s’està duent a terme diferents canvis en la mobilitat del trànsit per millorar la fluïdesa i la seguretat de vianants i conductors.