Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Les Mestresses de Casa repartiran 4.000 ‘bocadillos’ a la Festa del Porc d’Alcarràs

Les dones alcarrassines fan el mandongo des de fa més de 30 anys i elaboren 460 quilos de llonganissa i 370 de botifarra negra

18/01/2023

Les Mestresses de Casa repartiran 4.000 ‘bocadillos’ a la Festa del Porc d’Alcarràs
Segona jornada de l'elaboració del mandongo, amb les Mestresses de Casa d'Alcarràs.

L’Associació de Mestresses de Casa d’Alcarràs repartirà aquest dijous, 19 de gener, 4.000 entrepans de llonganissa i botifarra negra en la Festa del Porc que tindrà lloc a les Escoles Velles a partir de les 19 hores i que enguany recupera el tradicional ‘bocadillo’ després de dos anys sense haver-se pogut celebrar per la pandèmia de la Covid. Les dones alcarrassines han estat elaborant el mandongo des d’aquest dimarts, a l’antic alberg, dues jornades intenses de feina de la qual n’han sortit 460 quilos de llonganissa i 370 de botifarra.

 

“Elaborar el mandongo i d’això fer-ne una festa és un mèrit exclusiu de les mestresses de casa d’Alcarràs, que han animat des de fa més de 30 anys a tot el poble a celebrar junts la matança del porc i a què s’hagi convertit en un dels actes més importants de les Festes de Sant Sebastià, la nostra festa major d’hivern”, explica l’alcalde, Jordi Janés.

 

Així, tot i que oficialment les festes comencen aquest dijous, les Mestresses de Casa d’Alcarràs porten treballant des de dimarts a l’antic alberg per elaborar artesanalment les llonganisses i botifarres, que són les que s’empraran per fer els ‘bocadillos’, ja que cada entrepà està fet amb pa, oli i un tros de llonganissa i un altre de botifarra. Els 4.000 entrepans en vendran a dos euros a partir de les 19 hores i a la vora d’una gran foguera al pati de les Escoles Velles, una trobada molt animada per berenar i ballar, enguany amb la música  de la xaranga Zebrass Marching Band.

 

Carla Simón, primera pregonera de les Festes d’Hivern

A banda de la festa del Porc, aquest dijous serà el primer dia de les Festes de Sant Sebastià que començaran amb l’esperada presentació de llibre ‘Alcarràs, a les 18 hores a la biblioteca Joaquim Montoy i que comptarà amb la presència de la guardonada cineasta Carla Simón i el coguionista de la pel·lícula que duu el nom de la vila Arnau Vilaró.

En acabar la presentació del llibre, Carla Simón serà l’encarregada de fer el pregó de les festes d’hivern d’Alcarràs, que per primera vegada tindran pregoner, ja que mai n’hi havia hagut, i l’Ajuntament té la intenció que a partir d’ara les Festes de Sant Sebastià també comptin amb una personalitat rellevant per al municipi perquè doni el tret de sortida als actes festius.

 

El pregó de Carla Simón serà a les 19 hores al Centre Cultural Municipal Lo Casino, on es farà també el lliurament dels premis als guanyadors del Concurs de Fotografia d’Instagram de la Festa Major d’Estiu d’Alcarràs i on tindrà lloc el concert del grup de folklore de les Terres de l’Ebre Quico El Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, banda que començarà a Alcarràs la seva ‘Gira 30 anys’ que els durà per tot Catalunya.