Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Més de 300 persones d’arreu de Catalunya, en el primer cap de setmana de l’Alcarràs Florit

L’Ajuntament amplia els dies de les rutes i també hi haurà excursions el 25 i 26 de març. “La gent ha quedat molt contenta amb les xerrades explicatives que fan els guies, també han adquirit productes KM0 i han omplert els restaurants del poble”, explica l’alcalde, Jordi Janés

12/03/2023

Més de 300 persones d’arreu de Catalunya, en el primer cap de setmana de l’Alcarràs Florit
Un grup de visitants de l''ALcarràs Florit', aquest dissabte, 11 de març de 2023.

El primer cap de setmana de la desena edició de l’’Alcarràs Florit’ ha atret aquest 11 i 12 de març més de 300 persones procedents de diferents llocs de Catalunya i, segons l’alcalde, Jordi Janés, “han marxat molt contents perquè ha agradat molt el fet que els guies o els mateixos regidors que també participem en les rutes expliquem als visitants el procés de floració dels camps del municipi i la importància que té això com a reclam turístic, per la bellesa del paisatge que ha inspirat la cineasta Carla Simón a fer la pel·lícula, alhora que són els camps que cultiva la pagesia alcarrassina per a produir els préssecs i nectarines que després comprem al mercat”. “Estem tenint un retorn econòmic molt positiu per a la restauració i hoteleria d’Alcarràs, ja que les persones visitants han omplert els restaurants i allotjaments del poble i han adquirit productes KM0 a l’agrobotiga de Fruits de Ponent, la darrera parada de la ruta”, diu Janés.

 

La previsió de l’Ajuntament és que el pròxim cap de setmana, del 18 a 19 de març, un grup similar de persones facin les excursions amb autobús de l’Alcarràs Florit 2023, “tot i que encara queden algunes entrades a la venda, volem que la gent vingui, compri, mengi i conegui els racons i paisatges meravellosos d’Alcarràs. Amb aquesta intenció, el consistori allarga un cap de setmana més les visites als camps florits i també es farà un tercer cap de setmana, el del 25 i 26 de març, ja que el fred va fer retardar l’inici de la floració.

 

“Posar en valor la pagesia i dinamitzar l’economia”

Un dels principals motius de potenciar les excursions de l’Alcarràs Florit és “posar en valor arreu el món de la pagesia i també el de la ramaderia, així com que treballem perquè l'arribada de més turisme ens ajudi a dinamitzar l'economia d'Alcarràs, un turisme que realça la terra i els productes autòctons”, explica l’alcalde, qui afegeix que “la nostra intenció és que Alcarràs sigui l’escenari d’altres esdeveniments de petit, mitjà i gran format als nostres espais rurals i establir vincles amb visitants d’altres països com Qatar, amb qui hem iniciat converses per organitzar visites”.

 

Precisament, aquest dijous, 9 de març, el consistori alcarrassí va organitzar la presentació del 10è ‘Alcarràs Florit’ en un acte en el vaixell Southern Cross al port de Barcelona i on es van iniciar contactes amb el cònsol de Qatar, Mohammed i Toni Seguí,  creador d’espais per a esdeveniments; entre altres persones de la societat barcelonina, per tal d’atreure turistes procedents de destins internacionals.

 

Cal recordar que les entrades de les rutes es poden adquirir a alcarras.cat/entrades i que enguany també s’ha convocat el concurs de fotografia d’Instagram amb ‘hashtag’ #AlcarrasFlorit23 i al qual només poden concursar les persones que assisteixen a les rutes.